Çağrı Merkezi Müşteri temsilcilerinden beklenenler nedir?
Bu konu üzerine anlaşmak oldukça güç. İlgili sektörde birbirinden farklı onlarca alan olmasının sonucunda çağrı merkezinde görev yapacak olan müşteri temsilcileri seçilirken çalışacakları alana göre seçiliyor. Genel olarak iş ilanlarını Türkiyenin önde gelen kariyer portallarından takip ederiz. İlk göze çarpanlar güleryüzlü olması, motivasyonu yüksek olması, vardiyalı çalışabilir olması, diksiyonu düzgün olması, stresse dayanıklı olması vsŞirketler bu tür elemanlerı seçerek ilgili pozisyonlara yerleştirme konularında çok başarılı. Bu tip özellikleri taşıyan bir çok personel bir çağrı merkezinden içeri kendini atabiliyor. Asıl önemli olan nokta bu işin devamlılığı esnasında yaşananlar olmalı benim görüşüme göre.
Ben insanlara yardım etmeye bayılırım. Bildiklerimi onlarla paylaşmak beni mutlu eder. Bireysel değil takım çalışmasına yatkınım. Bir çok cümle sıralayabilirim bu şekilde ancak bunların hepsi insandan bir parça götürür. Sen ne kadar yardımsever,sıcak bir insan olsanda yaptığın herşey senden bir parça götürürü. Felsefe olarak bardağımdaki suyu insanlarla paylaşmaktan mutlu olurum ama birileri benim bardağıma su dökmezse en sonunda kimseyle paylaşacak suyum kalmaz ve içi boş olan bir bardak ta pek bir anlam taşımaz. Bir nevi saadet zinciri diyebiliriz. Birileri sizin bardağınızı dolduracak sizde diğerlerinin bardağına akacaksınız.
Bu yazının konusu tam da bu felsefe ile alakalı aslında. Piyasadan elemanları çekerek görev veren firmalar eğer bu genç nufusun bardağını dolduramazsa yakın zamanda çağrı merkezlerinde müşteri temsilcisi olarak çalışanların bardaklarındaki su bitecek. Ve müşterilerle paylaşacakları ne güler yüzleri kalacak ne sabırları kalacak nede motive edilebilir bir halleri. Belkide sinir stress içinde bir gelecek yetişecek. Çağrı Merkezlerşnde müşteri temsilcisi olmak her babayiğidin işi değildir aslında. Ciddi şekilde sabırlı olunması gerekiyor. Hakarete uğradığında sinirlenmemeli ve aynı şeyleri defalarca anlatmaktan sıkılmamalı çalışan personel. Bunları yaparkende bardağının boşaldığını hissettiği anda bir sıcak omuza bir dostca gülümsemeye ihtiyaç duyar. Belkide Takım Lideri dediğimiz pozisyon bunu için var. Yada çağrı merkezlerinde psikolog bulunsun dememiz bundan.
Yine firmaların müşteri temsilcilerinin gelişimine harcadıkları zaman ve nakit mevzusu var. Eğer bu personellerin güleryüzlü olması, motivasyonu yüksek olması, vardiyalı çalışabilir olması, diksiyonu düzgün olması, stresse dayanıklı olması işe girdikten 3 ay sonra da devam etsin isteniyorsa mutlaka yanlarında olunmalı ve yatırıma devam edilmeli. İnsana yatırım yapan firmaların bu konuda aldıkları yol ve başarılar ortada iken kahve fincanlarını ufaltarak az kahve içilsin , fazla kaşar yenmesin diye tost makinasını kaldıran, haftada bir gün eğitim adı altında personeli mesai sonrası işyerinde bırakıp mesai ücreti ödemeyen, ucuz maliyetli personel istihtam ederek onlardan kaliteli iş bekleyen, prim vereceğiz diye yıllar boyu personelin umutları ile oynayan vs.. firmalar yılda bir iki keresosyal etkinlik yaparak yerlerinde saymaktan ileri gidemezler.
Çalışan memnuniyetinin , kaliteli personelin devamlılığının dahada önem kazanacağı çağrı merkezi sektöründe bardak doldurmayı beceremeyen firmalar unutulacak. Ayrıca önemli bir nokta da yazı boyunca maaş ile alakalı bir konuya gerek duymadım. Çünkü motivasyon para ile verilebilecek birşey değildir. Bir sıcak gülümseme, yada takdir edilme, yanlarında olunduğunun hissettirilmesi bunlar para ile verilebilecek hisler değil.
Our valuable member Manticore has been with us since Cuma, 15 Ağustos 2008.